tirsdag 10. mai 2011

Forførende ondskap

Jeg gikk ikke i begravelsen til Alice. Jeg var gravid da, vill og vanvittig av sorg. Men det var ikke Alice jeg sørget over. Nei, jeg hatet henne, og var glad for at hun var død. Det var Alice som hadde ødelagt livet mitt. Hun hadde tatt det beste jeg hadde og smadret det i en million biter som aldri kunne settes sammen igjen...





Etter at lillesøstra blir brutalt myrdet flytter Katherine fra foreldre i bunnløs sorg, for å starte et nytt liv. Ingen kjenner henne på den nye skolen, ingen kjenner historien hennes og ingen legger merke til henne.Helt til Alice inviterer henne på fest. Vakre Alice, populær og full av påfunn. Og hun har bestemt seg for å bli venninne med Katherine.


Katherine er skeptisk til å begynne med, men all hennes tvil forsvinner etter hvert som hun lærer Alice å kjenne.

Men alt er ikke som det ser ut til. Katherine oppdager at Alice også har sine mørke sider. Hun kan være både ondskapsfull og slem mot dem som er hennes nærmeste.

Katherine ønsker å bryte kontakten, men det viser seg at Alice har sine helt spesielle grunner til å være venn med henne. Og Alice er ikke en person som lar seg avvise.

Forførende ondskap av Rebecca James er en spennende thriller som til tider får hårene til å reise seg. Når man tror at man vet svaret dukker det opp nye opplysninger som endrer alt. Lysten til å få vite hva som egentlig skjedde, gjør at man ikke klarer å legge boka fra seg før siste side er lest.






Anbefalt av Lise

Ingen kommentarer: